Aanpak Met Andere Ogen (MAO) presenteert tweede midterm

Door de lerende samenwerking van onderwijs, zorg en jeugd gaat MAO de ontwikkelkansen van kinderen vergroten. De lerende aanpak omvat een cyclus van doen, leren, reflecteren en de geleerde lessen omzetten in handelingsperspectieven. Deze midterm bevat de geleerde lessen uit de MAO-praktijk, beleid en wetenschap, ingedeeld langs een kijkvenster van zes werkzame elementen.

Collega's op werk
Beeld: Third and Wonder Prod

Ondanks dat Met Andere Ogen de laatste fase ingaat, zal ook na 2021 de samenwerking van onderwijs, zorg en jeugd verder gaan. De midterm is een tussenstation en nodigt uit om met elkaar het volgende station te bereiken.

Wat ga jij morgen anders doen?

MAO reflecteert op de geleerde lessen en zet ze om in handelen, in doen. De hoofdvraag daarbij is: Mét andere ogen kijken: wat ga jij morgen anders doen?

Om de reflectie te vergemakkelijken zijn er een aantal vragen opgesteld:

  1. Welke inzichten haal je uit de midterm?
  2. Wat is de belangrijkste les voor jou?
  3. Wat betekenen de geleerde lessen voor ontwikkelkansen van kinderen in jouw werkpraktijk?
  4. Wat ga jij doen en met wie?

Nieuwsgierig geworden naar de midterm? Download het hele document via de website van MAO.